Welkom bij CrossFit Tiel

CrossFit

CrossFit is een manier van fitness waarbij kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit verbeterd wordt. Dit gebeurt met een hoge intensiteit en met veel variatie. Het doel is om op een zo breed mogelijke manier zo fit mogelijk te worden.Uiteraard is plezier maken hierbij ook een belangrijk onderdeel. We doen het samen en we helpen elkaar door de trainingen heen.

Wij zorgen voor de juiste begeleiding en aandacht, waarbij wij continu letten op de goede vorm van uitvoering en lichaamshouding. Onze trainers hebben jarenlange ervaring en staan garant voor een veilige sport omgeving.

Onze lessen zien er als volgt uit:

On Ramp Course: Ieder nieuw lid start de eerste maand met de zogenaamde On Ramp Course. Tijdens deze lessen brengen we je de basis bewegingen van CrossFit bij. Verder informeren wij je over wat wij belangrijk vinden in onze box en willen wij jou vooral persoonlijk leren kennen. We willen graag zien hoe je beweegt en hoe je dingen aangeleerd hebt (gekregen) in het verleden. Als je de technieken voldoende beheerst, kun je meedoen met de meer gevorderde lessen. Tijdens de On Ramp Course volg je onze Basics lessen. Ook als je meer ervaren bent start je met deze Course. De trainingen zijn voor elk niveau uitdagend, dus ook als je een meer gevorderde CrossFitter bent.

Basics: Deze lessen zijn voor zowel beginners als gevorderden zeer geschikt. Beginners leren hier de basisbeginselen van de oefeningen. Gevorderde sporters kunnen hun techniek bijschaven en kracht verbeteren.

WOD: Tijdens de WOD (Workout of te Day) lessen komen alle elementen bij elkaar.

Al onze trainingen bestaan altijd uit een warming-up, een technisch gedeelte om de CrossFit bewegingen te leren en een workout. De inhoud van de training is iedere dag anders. Je houdt jouw eigen vorderingen bij en stelt doelen op waar je aan wil werken. Uiteraard helpen wij je bij het behalen van die doelen!

Bij ons vind je geen vaste apparaten zoals bij een regulier fitnesscentrum. Gedurende de training wordt er gebruik gemaakt van barbells, dumbells, kettlebells, wallballs tractorbanden, zandzakken, touwen en pull up bars. De oefeningen bestaan voornamelijk uit natuurlijke lichaamsbewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen.

aa